piątek, 8 kwietnia 2016

Szybka przekąska z pyszną nowością od GoodFood w roli głównej

Jakiś czas temu zawitała do mnie przesyłka od GoodFood. Wcześniejsze produkty tej firmy, które miałam przyjemność testować, wspominam bardzo dobrze (czyt. smacznie), a w szczególności wafle kukurydziane- od pierwszego spróbowania są dla mnie numerem jeden. Poprzeczka została podniesiona wysoko i byłam niezwykle ciekawa czy "nowość" zaskoczy mnie równie pozytywnie.



A cóż jest tą "nowością"? Zapakowane w zgrabne, małe opakowanie (30g) wafle ryżowo-kukurydziane o smaku karmelowym. Ostatnie słowo z pewnością nie umknie uwadze wszystkich łasuchów, a gdyby ktoś jeszcze nie był przekonany to otworzenie opakowania i niezwykle kuszący zapach, powinien rozwiać wszelkie wątpliwości. A jak jest ze smakiem? 

Każdy kto lubi słodycz karmelu na pewno się nie zawiedzie. Dla mnie wafle są nawet odrobinę za słodkie gdy jem je bez żadnych dodatków, lecz to kwestia indywidualna. Poza tym nie mam im nic do zarzucenia. Tak jak w przypadku testowanych przeze mnie poprzedników- praktyczne opakowanie, idealne do zabrania w drogę. Porcja jest również w sam raz na małą przekąskę- 3 standardowej wielkości wafle. Warto również zwrócić uwagę na fakt, że jest to produkt bezglutenowy.


Kiedy pierwszy raz spróbowałam tych wafli pomyślałam, że dobrze komponowałyby się z czymś świeżym i orzeźwiającym. Z karmelem od razu skojarzyło mi się jabłko, ale trochę bardziej oryginalne i mniej słodkie niż wersja z cynamonem. I w ten oto sposób powstał dodatek do wafli, który początkowo miał być musem, lecz w takiej formie chyba nie do końca by się sprawdził. Całość wyszła tak, jak to zaplanowałam- smaczna i świeża. Świetnie komponuje się z waflami i nieco równoważy ich słodycz (w tym celu dobrze jest użyć mniej słodkich jabłek).

Wartość kaloryczna całości (z trzema waflami) to 336kcal w tym 5,1g białka, 10g tłuszczu oraz 61,8g węglowodanów. Bez wafli to 218kcal w tym 3,5g białka, 8,4g tłuszczu oraz 37,8g węglowodanów.



 SKŁADNIKI:

  • 3 wafle o smaku karmelowym GoodFood
  • 1  jabłko- 180g (waga po obraniu i wydrążeniu)
  • 1 łyżka migdałów lub płatków migdałowych- 15g
  • 1 łyżka żurawiny suszonej- 12g
  • kilka listków świeżej mięty

PRZYGOTOWANIE:

  1. Obrane i wydrążone jabłko pokroić w kostkę
  2. Wrzucić do garnka, zalać odrobiną wody i gotować na małym ogniu, aż zmięknie
  3. Migdały (jeśli są w skórce- zalać gorącą wodą, odstawić na kilka minut, a następnie obrać) posiekać drobno i dodać pod koniec gotowania do jabłka
  4. Jabłka zdjąć z ognia i dodać drobno posiekaną miętę i żurawinę
  5. Podawać z waflami karmelowymi 

Smacznego!






               Czuję miętę - czyli mięta w mojej kuchni Na przednówku na wzmocnienie Na przednówku - na wzmocnienie

18 komentarzy:

  1. Pyszności! Dziękuję za przyłączenie się do miętowej akcji! Angela

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny pomysł na szybką i zdrową przekakę! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. racja, wspaniała przekaka! pozdrawiam ciepło

      Usuń
    2. Uwielbiam przekaki :)

      Usuń
  3. Lubię jeść wafle na przekąskę, ale nie wiedziałam, że są karmelowe. Chętnie je kupię i spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie dość, że super przekąska, to te deski do krojenia są przepiękne :) Gdzie kupiłaś? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat ta została kupiona na jakimś bazarku w Warszawie. Ale można takie same dostać w różnych sklepach, stacjonarnych i online. Wystarczy wyszukać w Google "deska bambusowa" :)

      Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Fajna przekąska, idealna w pracy, na szybko.

    OdpowiedzUsuń
  6. Gdzie kupiłaś ten smak wafli bo chętnie bym wypróbowała :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetnie wygląda i przede wszystkim bardzo zdrowa, to dla mnie najważniejsze!

    OdpowiedzUsuń
  8. No proszę, czegoś tak niesamowitego się nie spodziewałam :)

    OdpowiedzUsuń