sobota, 3 stycznia 2015

Kremowa owsianka cynamonowa, czyli wielki powrót

Po długiej przerwie pojawiła się dzisiaj na moim stole niekwestionowana "śniadaniowa królowa". Zupełnie odmieniona, ale tak samo pyszna i sycąca. Teraz śmiało mogę stwierdzić, że nie ma dla mnie lepszej recepty na udany poranek niż delektowanie się ukochaną owsianką.


Ostatnimi czasy nastąpiło u mnie bardzo wiele zmian, a w związku z tym nieco zmieniło się również moje menu. Efektem tego były kolejne kuchenne eksperymenty, a wśród nich mug cake orzechowo-migdałowy (KLIK) i domowa Nutella (KLIK). Wszystko pyszne i zdrowe, ale w końcu obudził się we mnie sentyment i jednak zatęskniłam za swoim idealnym śniadaniem (KLIK), ale postanowiłam wprowadzić kilka drobnych zmian.


Otręby owsiane ze standardowej owsianki zostały zastąpione tradycyjnymi płatkami górskimi, a napój sojowy (który równie dobrze może tu zostać w wersji wegańskiej)- mlekiem. No i oczywiście kluczowy składnik- cynamon, niezbędny i niezastąpiony. To, czym zwieńczycie takie śniadanie zależy wyłącznie od Waszych własnych upodobań. U mnie, jak widać, były to owoce oraz genialne prażone masło migdałowe firmy Primavika. Możecie je zakupić w odnowionym sklepie Naturalna Spiżarnia, do którego serdecznie zapraszam (KLIK).

Owsianka najlepiej smakuje jeśli zostanie przygotowana dzień wcześniej, wieczorem- płatki owsiane wchłoną część mleka, a całość przejdzie aromatem cynamonu. Sama "baza", bez dodatków to 273kcal w tym 14g białka, 4,9g tłuszczu oraz 46,5g węglowodanów


SKŁADNIKI:

  • 50g płatków owsianych górskich
  • 1 szklanka mleka lub napoju sojowego
  • cynamon

PRZYGOTOWANIE:

  1. Płatki wsypać do garnuszka, zalać mlekiem
  2. Dodać cynamon i wymieszać
  3. Wstawić na noc do lodówki
  4. Rano, przygotowaną owsiankę, gotować na małym ogniu co jakiś czas mieszając
  5. Podawać z ulubionymi dodatkami
Smacznego!






                 Styczniowe Owsianki Niski IG czyli świadome odżywianie Niskokaloryczny styczeń

11 komentarzy:

  1. pysznie,owsianka nie zastąpiona :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Po takim długim czasie musiała być wyjątkowa! Pięknie się prezentuje! Pozdrawiam I dziękuję za dodanie wpisu do akcji!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo smacznie :) Cudnie podane, nic tylko się przyłaczyć ze swoją łyżeczką :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda wyśmienicie! Owsianka z masłem orzechowym jest moją ulubioną :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Też uwielbiam owsianki, w dodatku z masłem orzechowym musiała być pyszna;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda smakowiecie. Idealne śniadne ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Takiej owsianki jeszcze nie jadłam. Bardzo ładnie wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nienawidzę mleka, po prostu nienawidze. Czy przy tej cynamonowej owsiance mleko bardzo czuć?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zależy jak bardzo wyczulona jesteś na jego smak. Bez problemu można dać je pół na pół z wodą lub samą wodę :)

      Usuń