środa, 31 grudnia 2014

Mug cake orzechowo-migdałowy, czyli smaczny początek ostatniego dnia roku

Nadszedł dzień podsumowania mijającego roku, chwila zastanowienia nad naszymi osiągnięciami, tym, co udało się zrealizować, a czego nie, nad narzuconymi sobie postanowieniami. Obojętnie czy te 12 miesięcy wstecz zaliczacie do mniej czy też bardziej udanych- warto, aby ten ostatni dzień z 365 spędzić jak najlepiej, więc tak też zamierzam zrobić, a pierwszy punkt planu to pyszne śniadanie. 


Od sierpnia przekonuję Was, że dobre śniadanie to podstawa udanego dnia i mam nadzieję, że skutecznie. Ostatnimi czasy odkryłam, że na owsiance świat się wcale nie kończy i zaczęłam eksperymentować z innymi śniadaniowymi pysznościami. Mug cake gościł już kilka razy na moim talerzu- w wydaniu klasycznym (KLIK) oraz malinowym (KLIK), ale tym razem to jego nieco odmieniona, wegańska wersja.


Pyszne ciacho z kubka to świetna opcja jeśli nie macie zbyt dużo czasu na przygotowanie posiłku. Poza tym, mimo braku białego cukru i innych słodzideł, jest bardzo słodkie, a dzięki dodatkowi kardamonu- niezwykle aromatyczne. Dodatki to wyłącznie Wasz wybór, ale dobrze sprawdzi się tu serek wiejski, dżem, owoce lub dodatkowe masło orzechowe. Puśćcie wodze fantazji, niech to ostatnie śniadanie tego roku będzie iście królewskie!

Odnosząc się jeszcze do nagłówka, muszę przyznać, że z jednej decyzji podjętej w ciągu minionych 12 miesięcy jestem niezwykle zadowolona. Jak można się domyśleć chodzi tu o tego oto bloga. Początkowo nie byłam zupełnie przekonana, czy to aby na pewno dobry pomysł i szczerze wątpiłam, że znajdą się osoby, które zechcą tu regularnie zaglądać. Ku mojemu zaskoczeniu powstało grono stałych odbiorców, które stale się powiększa i motywuje mnie do działania, za co chciałam Wam bardzo podziękować. Mam nadzieję, że nadal będziecie "mnie" tu odwiedzać, a za rok będę mogła kierować do Was podobne podziękowania. Na tym koniec refleksji, jeszcze raz dziękuję i wracam do tematu.

Sam mug cake to około 329kcal w tym 10,7g białka, 15,2g tłuszczu oraz 37,6g węglowodanów.


SKŁADNIKI:

  • 50g banana
  • 15g otrębów owsianych
  • 10g mąki owsianej
  • 10g mąki pszennej razowej
  • 10g masła orzechowego bez soli i cukru Primavika (do kupienia tutaj)
  • 15g masła migdałowego Primavika (do kupienia tutaj)
  • kardamon
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 4 łyżki wody

PRZYGOTOWANIE:

  1. Banana rozgnieść widelcem w dużym kubku
  2. Dodać pozostałe składniki oraz wodę i dokładnie wymieszać- ciasto powinno być dość gęste
  3. Piec w kuchence mikrofalowej przez 3 minuty na mocy około 900W
  4. Mug cake'a podawać z ulubionymi dodatkami

Z okazji zbliżającego się wielkimi krokami Nowego Roku, chciałabym życzyć Wam zdrowia, realizacji wszystkich planów, mnóstwa pozytywnej energii i siły do działania, motywacji do zmian. Nie zapominajcie o uśmiechu, radości z najprostszych rzeczy. Wszystkie niepowodzenia niech przyniosą cenną naukę na przyszłość, a to, co sobie wymarzyliście niech spełni się dając szczęście i satysfakcję.

Szczęśliwego Nowego Roku!






5 komentarzy: