niedziela, 7 września 2014

Śniadanie na różowo

Podstawą udanego dnia jest dobre śniadanie. Warto więc zadbać nie tylko o jego walory smakowe, ale i estetyczne, bo cóż może nastrajać bardziej pozytywnie niż kolorowy i zdrowy talerz z pysznym jedzeniem?


Pisałam już kiedyś o szybkim i smacznym śniadaniu, jakim jest mug cake- idealne rozwiązanie dla wszystkich zabieganych. Jeśli jednak macie trochę więcej czasu i fantazji można tworzyć z niego prawdziwe cuda odpowiednio modyfikując bazowy przepis. Efektem moich ostatnich kuchennych wariacji jest bananowo-malinowy mug cake w pięknym, różowym kolorze. Ciacho wychodzi puszyste, miękkie i aromatyczne- nie sposób mu się oprzeć!

SKŁADNIKI:

  • 30g otrębów żytnich
  • 70g banana
  • 2 białka jaj
  • 4 łyżeczki twarogu chudego
  • garść malin
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • cynamon
  • imbir
  • 2-3 łyżki wody-opcjonalnie

WYKONANIE:

  1. Do dużego kubka wsypujemy otręby
  2. Dodajemy białka jaj, pokrojonego na kawałki banana, maliny, twaróg, proszek do pieczenia oraz cynamon i imbir według uznania
  3. Całość blendujemy na jednolitą masę
  4. Jeśli wyszła zbyt gęsta- ciasto powinno być dość gęste, ale lejące- dodajemy wodę i ponownie blendujemy
  5. Wstawiamy do mikrofali na około 3 minuty przy mocy 750W
Mug cake możemy podawać z masłem orzechowym, serkiem wiejskim i ulubionymi owocami- wszystko świetnie się sprawdzi. 




Różowe wrześniowe śniadanie
Ciacho na widelcu
Szkolne śniadania

8 komentarzy:

  1. 10/10 w kategori walorów estetycznych!

    OdpowiedzUsuń
  2. pięknie wygląda! Moje śniadanie w porównaniu z twoim to chyba gigant hehe..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takich śniadań to ja raczej nie jem bo by mi to zwyczajnie nie wystarczyło. Najczęściej, a w raczej CODZIENNIE wsuwam miskę owsianki z serkiem wiejskim, masłem orzechowym i góóóóóórą owoców:)

      Usuń
  3. Super kolorek :) wygląda mega apetycznie ostatnio również pokochałam mugcake i robie jego różne wariacje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. pięknie wygląda i podbieram przepis, bo koniecznie do zrobienia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A jeśli ktoś nie posiada mikrofalówki?? można to zrobić w piekarniku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie próbowałam, więc nie gwarantuję, że się uda, ale spróbować można :) Pamiętaj tylko o odpowiednim naczyniu! :)

      Usuń