poniedziałek, 2 marca 2015

Śniadaniowe inspiracje, czyli crunchy orzechowe

Śniadanie powinniśmy dobierać tak, aby sama perspektywa rezygnacji z niego była niewyobrażalną stratą. Z pewnością trudno sobie to wyobrazić, kiedy do naszego menu wkradła się monotonia, ale mam na to pyszny, orzechowy sposób.

Wiele razy powtarzałam, że nie wyobrażam sobie dnia bez śniadania. Dla mnie nie ma żadnych wymówek- mogę nie zrobić innych rzeczy, ale ten pierwszy posiłek jest u mnie koniecznością i zawsze staram się jak najlepiej go celebrować. Przez długi czas była to u mnie owsianka, którą nadal wielbię, ale zaczęłam też szukać czegoś nowego i tak oto powstała następna, po Belriso (KLIK) i budyniu (KLIK), receptura z serii "nie kupuję- robię w domu".


Jesteś fanem wszelkiego rodzaju musli, crunchy i tym podobnych? Podczas zakupów sięgasz po kolejną paczkę tego smakołyku nie zwracając nawet uwagi na fakt, jak wiele zbędnych składników się tam znajduje? Dzisiaj przedstawiam przepis, który być może zniechęci Cię do kolejnego podobnego zakupu, gdyż to samo możesz przygotować samodzielnie i nie potrzebujesz dużo więcej czasu niż na wycieczkę do supermarketu. 

To crunchy to same płatki, orzechy i miód- żadnych konserwantów, barwników i tony cukru. Pysznie orzechowe, aromatyczne i bardzo chrupiące. Idealnie komponuje się z jogurtem naturalnym i owocami, szczególnie z bananem. Rezygnacja z takiego posiłku? Pod żadnym pozorem!

Wartość kaloryczna na 100g to 450,8kcal w tym 12,4g białka, 22,1g tłuszczu, 55,2g węglowodanów oraz 8,3g błonnika. Porcja 30g to 135,2kcal w tym 3,7g białka, 6,6g tłuszczu, 16,5g węglowodanów oraz 2,5g błonnika.


SKŁADNIKI:

  • 150g płatków jęczmiennych
  • 200g płatków owsianych góskich
  • 60g orzeszków ziemnych bez soli
  • 60g migdałów
  • 60g orzechów włoskich
  • 30g wiórków kokosowych
  • 55g miodu/syropu z agawy 
  • 3/4 szklanki wody
  • odrobina cynamonu


PRZYGOTOWANIE:

  1. 100g płatków owsianych zmielić na mąkę
  2. Zmielone płatki owsiane połączyć w misce z pozostałymi oraz z jęczmiennymi
  3. Orzeszki ziemne, migdały oraz orzechy włoskie posiekać w blenderze- niezbyt drobno, aby ich nie zmielić
  4. Posiekane orzechy wsypać do płatków, dodać pozostałe składniki i wymieszać dłonią- masa powinna być lekko kleista
  5. Masę rozprowadzić cienko na blasze z papierem do pieczenia, całość przyklepać dłonią, aby było jak najbardziej "zbite" i piec w piekarniku nagrzanym do 180°C
  6. Po 15 minutach wyjąć blachę i łyżką przemieszać całość dzieląc na drobne kawałki, tak, aby powstało crunchy
  7. Ponownie wstawić do piekarnika, zmniejszyć temperaturę do 150°C i piec około 20-30 minut do uzyskania odpowiedniej chrupkości- najlepiej co jakiś czas sprawdzić

Smacznego!





                                            Domowy Wyrób Zdrowa przekąska

18 komentarzy:

  1. Gdybym nie zjadła takiego śniadania miałabym wyrzuty sumienia do końca życia.. Bajeczne crunchy <3

    OdpowiedzUsuń
  2. O matko.. wygląda jak kupne które kiedyś uwielbiałam.. na pewno wypróbjuje bo wygląda i pewnie smakuje nieziemsko :) świetny pomysł.. warto poświęcić chwilę na zrobienie własnego domowego przysmaku :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglada lepiej niż te ze sklepu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. takie domowe crunchy to coś pysznego i chyba mnie zainspirowałaś do jego przygotowania!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda przepysznie, a ja akurat uwielbiam wszelkie domowe mikstury tego rodzaju i bardzo często robię podobne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakie zlepki! Mnie nigdy nie wychodzą :(

    OdpowiedzUsuń
  7. Też wolę domową wersję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kiedyś przygotowałam podobny przysmak :) cudowne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten przepis jest dla mnie stworzony, właśnie szukałam zamiennika owsianki i jaglanki. Crunchy będzie jak znalazł :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Od dawna się przymierzam do przygotowania takich pyszności w domu, bo bardzo lubię takie chrupaczki na śniadanie :) Chyba mnie zmotywowałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Niestety czasem zapominam o śniadaniu :/

    OdpowiedzUsuń
  12. Czy płatki jęczmienne można zastąpić jaglanymi? :)

    OdpowiedzUsuń