czwartek, 2 października 2014

Ziołowa sałatka z tuńczykiem i białą fasolą

Dzisiaj po raz kolejny lekka sałatka z tych "na szybko". Ulubiony tuńczyk w towarzystwie kukurydzy, białej fasoli i chrupiącej mieszanki Euforia od firmy Ziarenkowo, czyli godna uwagi alternatywa dla kurczaka i warzyw.


Przyznam, że pierwszy raz od bardzo długiego czasu jadłam białą fasolę- zapas czerwonej zawsze mam w szafce bo wprost ją uwielbiam, więc zazwyczaj trzymałam się tego, co dobre i sprawdzone, jednak dzisiaj przyszła pora na małą zmianę kolorystyczną. Zresztą- obojętnie czy biała, czy czerwona- fasola to bogate źródło witamin i minerałów, więc zdecydowanie nie powinniśmy zapominać o niej w naszej diecie. Ziarna, w zależności od odmiany, zawierają cynk, selen, żelazo i kwas foliowy oraz znaczne ilości białka roślinnego i błonnika. 

Wiele jest również sposobów ich przyrządzania- są składnikiem zup, zapiekanek, wegetariańskich odpowiedników gulaszu i pasztetu oraz sałatek, co u mnie zdarza się zdecydowanie najczęściej.

Dzisiejsza sałatka to 317kcal w tym 36,8g białka, 6,5g tłuszczu, 24g węglowodanów i 9,3g błonnika.


SKŁADNIKI:

  • 120g tuńczyka w sosie własnym- po odsączeniu
  • 70g białej fasoli konserwowej
  • 70g kukurydzy
  • 120g ogórka świeżego
  • 35g cebuli
  • 10g mieszanki ziaren Euforia
  • koperek świeży lub suszony
  • estragon
  • oregano
  • pieprz
  • sól
  • natka pietruszki

PRZYGOTOWANIE:

  1. Ogórka obrać i pokroić w kostkę
  2. Cebulę drobno posiekać
  3. Wszystkie warzywa i tuńczyka wymieszać w misce
  4. Dodać mieszankę ziaren
  5. Przyprawić według uznania



Mieszankę Euforia oraz inne znajdziecie tutaj:







4 komentarze:

  1. Już od dłuższego czasu planuję przygotować jakąś sałatkę z ziarenkami tylko,ze tymi Piekło-Niebo :)
    Ta Twoja wygląda na bardzo zdrową i smaczną :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo:) A te ziarenka są wyśmienite!;)

      Usuń
  2. oo ja wczoraj jadłam bardzo podobną sałatkę, tuńczyk zawsze dobry na awaryjne sytuacje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam tuńczyka i często przygotowuję posiłki z jego udziałem
    a Twoja sałatka wygląda bardzo apetycznie
    chętnie wypróbuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń